WESTERDUIN UITVAART

LOGO ONTWERP, CONCEPT & VORMGEVING HUISSTIJL

Visitekaartje, ansichtkaarten, flyer, condoleancekaarten, briefpapier en drieluik folder ‘laatste wensen document’.

Opdrachtgever

Mariët Westerduin – Westerduin Uitvaart

Over de opdracht

Eigenaresse Mariët Westerduin voelde een diepe wens om het roer om te gooien en als zelfstandig én onafhankelijk uitvaartbegeleider te starten. Ze wilt niets liever dan dat het afscheid van een dierbare een herinnering wordt waar je mee verder kunt.

Na een inspirerend ontwerpproces van nauw samenwerken, ideeën & concepten uitwerken ben ik blij en super trots dat ik hier als, grafisch ontwerpster, deel van uit mocht maken.

Achterliggende gedachte over het logo en beeldmerk

Vormen: Golven, duinen & Paisley design
Jouw kernwaarden: Aandacht, verbinding en betrouwbaar.

De bewegende ronde vorm van het beeldmerk deed mij denken aan een golfbeweging, duinen en natuurlijk jouw kernwaarden: verbinding. Dit is voornamelijk terug te vinden in het lijnenspel wat als maar door gaat.. oneindig. En natuurlijk in het handgeschreven lettertype. Dit maakt het persoonlijk en warm. En wat ook niet geheel onbelangrijk is, het is goed leesbaar.

Bij het opzetten van een eigen bedrijf hoort ook een logo en beeldmerk. Tijdens het eerste telefoongesprek was er gelijk een goede klik en hebben we een afspraak gemaakt om mogelijkheden live door te spreken. Wat ik ongelofelijk prettig vind aan Marjolein is dat zij op een hele fijne manier meedenkt, geïnteresseerd is, goede voorbeelden laat zien en echt kennis van zaken heeft. En dan heb ik het nog niet eens over haar creativiteit en snelle beantwoording van vragen.

De werkwijze van Marjolein is prettig omdat zij na het eerste gesprek gebruik maakt van een digitaal huisstijl onderzoek. Door je vragen te laten beantwoorden wordt voor jezelf ook meer duidelijk wat je mooi vindt qua kleur en vormgeving. Ook je drive en visie en missie worden meegenomen. Met die uitkomsten gaat ze vervolgens aan de slag om met een eerste voorstel te komen. Bij mij was het eerste voorstel gelijk raak!

Marjolein heeft mij voorgesteld aan Paulien de Gaaij, fotograaf, en dat was een fijne doorverwijzing. Ik heb prettig met Paulien gewerkt en foto’s van de sessies zijn vervolgens weer gebruikt in de ontwerpen die Marjolein voor mij gemaakt heeft. Zo is er na de initiële vraag van logo en beeldmerk ontwerp nog één en ander ontworpen: visitekaartjes, briefpapier en enveloppen, promotie flyers, Laatste Wensenlijst en condoleancekaartjes.

Een hele mooie lijn waar ik heel trots op ben. Het past bij elkaar en is herkenbaar.