Anderhalf jaar geleden wilden wij onze huisstijl vernieuwen. De wens was om een nieuw logo te ontwikkelen, de rapportmap te vervangen en deze nieuwe huisstijl door te voeren binnen onze school ( bekijk hier het ontwerpproces ). Wij vroegen Marjolein van den Berg, als ouder van de school, om met ons mee te denken. Met elkaar hebben we stil gestaan over wat wij belangrijk vinden en waar onze school voor staat. Deze informatie heeft Marjolein samengevat in een heel duidelijk, herkenbaar en passend logo. Daaruit kwamen ook veel elementen voor de huisstijl. Het is knap om te zien hoe Marjolein woorden en gedachten kan samenvatten in één herkenbaar beeld. Marjolein heeft ons praktische handvatten gegeven om ons logo en de huisstijl door te voeren in onze school, zodat we eenheid uitstralen en herkenbaar zijn. Inmiddels is deze huisstijl ook doorgezet in de bebording en belettering op de gebouwen.
Marjolein is een vakvrouw. Met haar invoelend vermogen, haar creatieve skills en prettige persoonlijkheid is het een feestje om met haar samen te werken. Toen ik bij haar kwam, had ik vooral een gevoel bij mijn bedrijf, maar nog geen concreet beeld van hoe mijn logo er uit moest komen te zien. Zij heeft dit vertaald in een beeldmerk dat niet alleen helemaal mijn bedrijf, maar ook helemaal mij is.
Als ik aan Marjolein iets overdraag dat vormgeving nodig heeft, dan weet ik dat het goed komt en dat is zó fijn! Sterker nog, met haar ontwerpen weet ze me altijd weer te verrassen en dat ‘wow-gevoel’ te creëren. Daarnaast vind ik het heel fijn samenwerken met Marjolein. Ze neemt de tijd voor de briefing, is een goeie sparringspartner en is flexibel als het om haast-klussen gaat. Kortom, mooie resultaten die behaald worden tijdens een hele fijne samenwerking!
Bij het opzetten van een eigen bedrijf hoort ook een logo en beeldmerk. In oktober 2019 heb ik mijn laatste tenniscompetitie wedstrijd gespeeld tegen Marjolein van den Berg. Zijdelings kreeg ik van mijn tennispartner mee dat Marjolein grafisch ontwerper is. “Wie weet heb jij haar straks nodig” zei mijn tennispartner. Drie maanden later was ik zover en herinnerde mij de tip en ben ik weer even gaan nazoeken tegen wie ik ook alweer had gespeeld 🙂
En zo kwam ik terecht bij Studio Bijzonder van Marjolein van den Berg. Bij het eerste telefoongesprek was er gelijk een goede klik en hebben we gelijk een afspraak gemaakt om mogelijkheden live door te spreken. Wat ik ongelofelijk prettig vind aan Marjolein is dat zij op een hele fijne manier meedenkt, geïnteresseerd is, goede voorbeelden laat zien en echt kennis van zaken heeft. En dan heb ik het nog niet eens over haar creativiteit en snelle beantwoording van vragen.
De werkwijze van Marjolein is prettig omdat zij na het eerste gesprek gebruik maakt van een online huisstijl onderzoek. Door je vragen te laten beantwoorden wordt voor jezelf ook meer duidelijk wat je mooi of prettig vindt qua kleur en vormgeving. Ook je drive en visie en missie worden meegenomen. Met die uitkomsten gaat Marjolein vervolgens aan de slag om met een eerste voorstel te komen. Bij mij was het eerste voorstel gelijk raak! ( Bekijk hier het ontwerpproces )
Marjolein heeft mij voorgesteld aan Paulien de Gaaij, fotograaf, en dat was een fijne doorverwijzing. Ik heb prettig met Paulien gewerkt en foto’s van de sessies zijn vervolgens weer gebruikt in de ontwerpen die Marjolein voor mij gemaakt heeft. Zo is er na de initiële vraag van logo en beeldmerk ontwerp nog één en ander ontworpen: visitekaartjes, briefpapier en enveloppen, promotie flyers, Laatste Wensenlijst en condoleancekaartjes.
Een hele mooie lijn waar ik heel trots op ben. Het past bij elkaar en is herkenbaar.